I drömmen var det du och jag -min älskade son

Inatt drömde jag något, jag aldrig någonsin drömt om förut. Han var född, min älskade son var född.
 Jag klädde på honom varma kläder, en blå overall och en söt liten mössa.
Han skrattade sådär sött som bara barn kan, med sina små tänder som precis börjat visa sig.
Jag la honom i vagnen och gick mot bussen.
 Att åka buss tyckte han om, stod i mitt knä och kollade på allt vi åkte förbi och pekade ”titta!”.
Hans röst var så söt, man ville inte annat än krama om honom och aldrig släppa taget.
 När vi var framme fick han åka vagn, vi gick mot skolan men efter halva biten ville han prompt ur vagnen och gå själv.
 Min lilla, stora pojke..
 Går tultandes hand i hand med mig, jag känner mig så lycklig.
Vi går förbi skolan, och jag lämnar honom på dagis. Jag får min hejdåkram och en blöt puss på munnen.
 Jag går med ett leende till skolan. Studerar flitigt och kämpar på, vetandes om att min son väntar på mig efter skolan. Efter sista lektionen skyndar jag mig till dagiset för att hämta honom, han är utmattad av allt spring och lekande.
 Han får ligga i vagnen medans jag går mot station, för att ta bussen hem och spendera ännu mer tid med min ögonsten.


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Komma ihåg dig?

Har du e-post?(publiceras ej)

Din bloggaddress:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0