Jag tog det stora steget -berätta för mamma

Jag tog det stora steget, att berätta för min mamma att jag är gravid. Hon tog det jättebra och var helt super. Jag vart så lättad, trots mina tårar som bara rann, å rann, å rann å rann. Men det kändes verkligen jätteskönt att ha det sagt.


Imorgon ska jag ringa till UM och beställa en tid. Jag och J ska gå dit för att prata om det här, få en bättre syn på vad det hela egentligen innebär. Preventivmedel är en punkt vi också ska ta upp, kondom och piller är inget för oss över huvud taget! Får se hur det går. Hoppas i alla fall vi får en tid imorgon, vill ha det gjort så fort som möjligt!


Det här är en sådan enorm lättnad, det ända som fattas nu är att berätta för J's föräldrar. Jag vet att det är något J egentligen inte vill, men det skulle kännas så mycket bättre för mig om dem också vet om allt. Jag har verkligen vart konstig på senaste tiden..Trött hit å dit, mått dåligt och ätit som ett matvrak.. Skulle för min del vara lättande att få berätta det. Men det är inte bara mitt beslut, får se vad J säger.


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Komma ihåg dig?

Har du e-post?(publiceras ej)

Din bloggaddress:

Skriv:

Trackback
RSS 2.0